Český jazyk a literatura |
Rozlišuješ větu jednoduchou a souvětí. (spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy.
Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná)
Rozlišuješ ve slově kořen. (rozlišuje ve slově kořen)
Rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou. (rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
|
věta a souvětí, spojky a jejich funkce, spojovací výrazy, vzorce souvětí
zásady příbuznosti slov - vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná
kořen slova, různé tvary téhož slova, příbuzná slova, přípony, předpony
obojetné souhlásky - vyjmenovaná slova po Z,S,P
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie)
čtení s porozuměním
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
souvislé a srozumitelné písemné sdělení
formální úprava textu
|
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
|
Anglický jazyk |
Píše slova na základě textové a vizuální předlohy.
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. |
Dokončení tém. celku zvířata, doplňování písmen do slov a doplňování slov do vět.
Hry rozvíjející zapamatování psané podoby slov.
Postupné osvojování slovní zásoby související s tém. celkem Škola, Školní potřeby.
Písničky, říkanky.
|
|
Člověk a jeho svět |
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1 000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.)
Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije)
|
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
násobení a dělení v oboru malé násobilky
bod, přímka, polopřímka, úsečka
rýsování úseček dané délky, zobrazení v rovině
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
kultura a historie Prahy
pražské báje a pověsti
třídění přírodnin podle společných znaků, živočichové
|
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
|
Kultura ducha a těla |
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace)
Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Vyjadřuje city v jednoduchých situacích.
|
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
zpěv jednoduchých písní v jednohlase
základní lidské city
sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry, utkání podle zjednodušených pravidel minisportů
|
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.
|